طرز تهیه ترشی گل کلم به 6 روش ساده و آسان با طعم عالی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 28 تير 1403
بازدید : 70
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


گل کلم یکی از محبوب ترین هلوهای ایرانی است که به راحتی می توان آن را درست کرد یا مخلوط کرد. تصاویر مرکب به یک روش اما با عناصر متفاوت ایجاد می شوند. درست کردن این کلم اصلا سخت نیست و می توانید از سبزیجات مختلف در کلم پیچ استفاده کنید یا آن را به دلخواه بیرون بیاورید. در این کتاب آشپزی مجله کوروش طرز پخت گل کلم در منزل به شش روش و همچنین طرز تهیه گل کلم کبابی و مخلوط کردن گل کلم پخته را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی گل کلم هویج

مواد اولیه نیاز به پول داشت

1 عدد گل کلم متوسط

500 گرم هویج

12 عدد فلفل سبز تند

سیب خرد شده - 500 گرم

فلفل های رنگی خرد شده 1 فنجان فرانسوی دسته دار

کرفس و ساقه آن 500 گرم

تا شماره 1

1 سیب

گیشیری 500 گرم

گلپر 1 قاشق چایخوری

ترشی سبزیجات (نعنا، شیرین، جعفری، ترخون، گشنیز و نخود کوچک) 2 لیوان فرانسوی ساقه دار.

ترشی ماسالا 2 دو سه قاشق چایخوری

نمک کافی

سرکه به مقدار کافی

نکته: ادویه ترشی شامل سیاه دانه، تخم گشنیز، گلپر، فلفل قرمز، فلفل سیاه، رازیانه، پودر زیره، پودر جوز هندی و دارچین می باشد که در عطارا می توانید تهیه کنید.

زمان آماده سازی: 1 ساعت

مدت زمان تهیه ترشی گل کلم: ۲ هفته

مراحل تهیه ترشی گل کلم مخلوط

برای تهیه این کلم ترش مخلوط می توانید از مواد کم و بیش به سلیقه خود استفاده کنید. این ترشی را می توانید با انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد طرز تهیه کلم ترش به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مرحله اول: گل کلم را آماده کنید

برای تهیه مخلوط خوشمزه کلم ترش ابتدا کلم را با دقت بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. گلچه های گل کلم را جدا کنید. اگر تکه های کلم خیلی بزرگ بود، ساقه های آن را با چاقو ببرید. کلم را در یک کاسه یا قابلمه بزرگ قرار دهید.

مرحله دوم: هویج و کرفس را خرد کنید

هویج ها را پوست بگیرید و بشویید. هویج ها را در یخچال بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس آن را به شکل حلقه یا الماس برش دهید و یک چاقو روی تخته آشپزخانه قرار دهید. کرفس را بشویید و خشک کنید، سپس به ورقه های 1 تا 2 سانتی متری برش دهید. هویج و کرفس را اضافه کنید تا خرد کنید.

مرحله سوم: مواد باقیمانده ترشی را خرد کنید

سیب ترشی، یک عدد سیب و یک عدد چغندر را بشویید و تمیز کنید. سپس روی پیشخوان آشپزخانه ورقه هایی به اندازه هویج ها برش دهید و در ظرف بزرگی بریزید. سپس سبزیجات کلم شامل نعنا، نمک، جعفری، ترخون، گشنیز و کمی شوید را بشویید و در آبکش خشک کنید.

مرحله 4: مواد ترشی را با هم مخلوط کنید

ترشی سبزیجات را روی تخته آشپزخانه ریز خرد کرده و به مواد داخل ظرف اضافه کنید. خیار، فلفل های رنگی و نیمی از فلفل های داغ را شسته و برش دهید و در بشقاب بگذارید. ادویه گلپر و ترشی را روی مواد بپاشید و همه مواد را خوب مخلوط کنید.

پودر گلپر و انواع ادویه جات را می توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های افق کروش خریداری کنید.

مرحله 5: مواد ترشی را در یک ظرف یا قابلمه تمیز و خشک بریزید

شیشه یا ظروف ترشی را بشویید و کاملا خشک کنید. سپس مواد ترشی را کم کم در ظرف یا ظرفی ریخته و فلفل سبز را در کنار مواد ترشی قرار دهید. حدود 3 سانتی متر فضا برای لیوان بگذارید. سرکه و کمی نمک اضافه کنید سپس روی مواد ترشی شده بریزید تا سطح گل کلم مرینیت شده کاملا با سرکه پوشانده شود. درب قابلمه یا ظرف را محکم ببندید و در جای خنک نگهداری کنید. بعد از 2 هفته می توان ترشی گل کلم را سرو کرد. آیا علائم ترشی رسیده را می دانید؟

طرز تهیه گل کلم ساده و سفید (روش دوم)

ترشی گل کلم به راحتی با هویج، کرفس و سایر سبزیجاتی که در تهیه آن استفاده می شود، تهیه نمی شود. و اگر می خواهید به جای مخلوط، کلم ترش ساده درست کنید، از روش بالا استفاده کنید تا کرفس، خیار شور، هویج، فلفل دلمه ای، چغندر، سیب و سیب ترشی را از دستور کلم ترش حذف کنید. بقیه مراحل را مانند بالا تکرار کنید و ترشی گل کلم سفید خود را به راحتی درست کنید.

طرز تهیه گل کلم فوری (روش سوم)

اگر می خواهید ترشی گل کلم را به محض تهیه، بلافاصله و ظرف یک روز سرو کنید، باید ترشی ها را مانند بالا بشویید و برش دهید. وقتی همه چیز را آماده کردید، آنها را در قابلمه بریزید و سرکه و کمی نمک به آن اضافه کنید. قابلمه را روی آتش بگذارید تا نیم پز و معطر شود. تابه را از روی حرارت بردارید.

ترشی گل کلم فوری شما آماده مصرف است. برای نگهداری، خیارشور را برای مدت کوتاهی در یخچال قرار دهید، خیارشورها را در ظروف تمیز و خشک با درب دربسته قرار دهید و محکم ببندید. شیشه های ترشی را در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه کلم زرد نمکی (روش 4)

اگر می خواهید گلاب ترشی زرد یا طلایی باشد، می توانید از زعفران یا زردچوبه استفاده کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که بوی زعفران می تواند بوی ترشی را تغییر دهد. پس بهتر است از رنگ زرد استفاده کنید. برای مقدار مواد در دستور تهیه گل رز زرد ترشی (مطالب بالا) 1 قاشق غذاخوری از مواد ترشی اصل و مرغوب اضافه کنید تا سبز شود.

زعفران و زردچوبه را می توانید به صورت تلفنی و حضوری و آنلاین از افق کروشی خریداری کنید.

طرز تهیه گل کلم ترشی (روش پنجم)

می توانید برای تهیه ترشی گل کلم قرمز رنگ خوراکی به سرکه اضافه کنید و ترشی گل کلم را قرمز کنید اما این روش توصیه نمی شود. این به این دلیل است که رنگ های غذایی معمولاً حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که برای سلامتی خطرناک هستند. می توانید از رنگ قرمز طبیعی استفاده کنید. آب لیپو یا آب چغندر گزینه های بهتری هستند.

طرز تهیه گل کلم با گوجه فرنگی (روش ششم)

برای رقیق کردن این نمک می توانید از پوره گوجه فرنگی یا پودر گوجه فرنگی در سرکه استفاده کنید. اگر به پوره گوجه فرنگی دسترسی ندارید، رب گوجه فرنگی را با کمی سرکه یا آب و سرکه مخلوط کنید و با مواد پخت مخلوط کنید.

تکنیک های تهیه ترشی گل کلم

استفاده از گیاهان بو داده از جمله نعناع، ​​مرزه، جعفری، ترخون، گشنیز و شوید طعم متفاوتی به ترشی گل کلم می دهد. به جای این سبزیجات می توانید از سبزیجات خشک نیز استفاده کنید.

یکی از راه های جلوگیری از کپک زدن ترشی ها از جمله کلم ترشی این است که گل کلم و سایر موادی که در تهیه این ترشی استفاده می شود کاملا خشک شده و آب آن کم شود. سپس آنها را در یک شیشه کاملا خشک یا یک شیشه ماریناد با درب محکم قرار دهید.

استفاده از سرکه طبیعی برای تهیه بهترین سرکه بهتر از سرکه صنعتی است. سرکه صنعتی بسیار خشن است. برای افزایش قدرت سرکه به ازای هر لیتر سرکه 1 فنجان سرکه فرانسوی اضافه کنید.

برای اینکه ترشی خیلی ترش نشود و معده شما را ناراحت نکند خرما بدون هسته، میوه یا سیب خرد شده را به مواد اضافه کنید.

اگر از فلفل تند تازه در کلم ترشی استفاده می کنید، بهتر است از فلفل کامل و فلفل خرد شده در نمک استفاده کنید.

استفاده از فلفل دلمه ای می تواند رنگ خوبی به کلم ترش بدهد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com